Kellékszavatosság
A fogyasztó a vállalkozás hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A fogyasztó kérheti:
- a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha az lehetetlen vagy a vállalkozás számára aránytalan többletköltséggel járna,
- ha nem kérte vagy nem kérhette a kijavítást/kicserélést, kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy elállhat a szerződéstől.
A kellékszavatossági jogokat a fogyasztó a termék átvételétől számított két éven belül érvényesítheti. A hiba felfedezése után azt haladéktalanul közölni kell a vállalkozással.
Termékszavatosság
A termék hibája esetén a fogyasztó a gyártóval vagy a forgalmazóval szemben termékszavatossági igényt érvényesíthet.
A termék hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A fogyasztó a termék gyártótól vagy forgalmazótól való átvételétől számított két éven belül érvényesítheti igényét.
Kötelező jótállás
Bizonyos tartós fogyasztási cikkek esetén jótállás is megilleti a fogyasztót. A jótállási idő az alábbiak szerint alakul:
- 10 000 – 250 000 Ft közötti ár esetén: 2 év
- 250 000 Ft felett: 3 év
A jótállási idő a termék átvételének napjával indul. A jótállási igények a kellékszavatosságéhoz hasonló módon érvényesíthetők.
Peren kívüli panaszkezelés és vitarendezés
A fogyasztó jogviták esetén békéltető testülethez is fordulhat.
A High Care Cosmetics Hungaria Kft. székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Telefon: (46) 501-091
További információk: https://www.kormanyhivatal.hu/hu